Blog, ktorý búra hranice v mysliach ľudí…
Kategória: Ciele
Autor: Peter Tóth
3 Dec 2009
Nedávno som sa rozhodol definitívne ukončiť svoje vysokoškolské štúdium. Momentálne som v treťom ročníku, teda tesne pred možnosťou získania bakalárskeho titulu. Tento článok je o mojich dôvodoch a odpovediach na otázky, s ktorými som sa stretol. PS: List na rozlúčku som škole nenechal
.
Škola nie je podstatná.
Svoj život chcem zasvätiť štúdiu vecí, ktoré robia podstatný rozdiel v kvalite ľudského života. Medzi tie určite patrí vzdelanie. Škola však nie je jediný spôsob, ktorým sa dá získať vzdelanie a úprimne povedané s našim školským systémom, je to veľmi zlý spôsob. Tak ako do ostatných vecí aj do školy je potrebné investovať čas, veľa času.
Narozdiel od peňazí investovaný čas nemôžem získať naspäť a nemôžem si čas rozdeliť a investovať ho do dvoch vecí naraz. Ak sa pozriem koľko času by som musel vložiť do školy a akú reálnu hodnotu by som za to dostal, je mi jasné, že táto investícia sa neoplatí. Zainvestovali by ste svoje peniaze niekde, kde by bolo jasné, že získate menej ako vložíte? Ak nie, tak prečo to robiť s časom, ktorý získať naspäť nemôžete?
Pamätám si, keď som sa rozprával s kamarátom o programovaní v dobe, keď som sa ním zaoberal. Zatiaľ čo on mal za úlohu programovať v škole hru míny, ja som mal za úlohu v práci pomáhať programovať bankový systém a ešte som bol za to zaplatený. Teda už v čase keď som sa zaoberal počítačmi, bolo štúdium môjho odboru(kde som neprogramoval prakticky nič) z praktického hľadiska zbytočné. Teraz keď sa chcem zaoberať ľuďmi, je štúdium technického smeru úplný nezmysel.
Vodu kážem, víno pijem.
Dám si záležať na tom, aby som žil v súlade s mojimi životnými postojmi. Dlho už vystupujem proti školskému systému, ale sám som bol jeho súčasťou. Chcem ľudom dokázať, že nie je v poriadku stráviť niekoľko rokov niečím, čo nie lenže človeka nenaplňuje, ale dokonca z dlhodobého hľadiska mu to škodí. Tak ako zlá strava ochabuje telo, tak zlé vzdelanie ochabuje ducha.
Samozrejme bude to pre mňa výzva, keďže budem musieť čeliť istému tlaku. Verím však, že urobím väčší dopad na ľudí. Keby som mal titul a niečo veľké by som dosiahol, ľudia by mohli povedať, že škola v tom hrala podstatnú úlohu. Keď ju však mať nebudem, bude ťažšie sa pre ľudí vyhovárať
.
Čo tak študovať psychológiu?
Niektorí ľudia mi poradili, aby som šiel študovať psychológiu. Zvažoval som aj túto alternatívu. Ak by som chcel byť klasický psychológ pracujúci v nemocnici, alebo v súkromnej praxi, tak škola by bola pre mňa pravdepodobne správnou voľbou. Mojim cieľom je však byť svetovo známy expert v oblasti rozvoja osobnosti. To si vyžaduje inú sadu znalostí a schopností, ktorým sa v škole veľmi nevenujú.
Chystám sa niekde nastúpiť na školu?
Do školy sa vrátim, ak uvidím, že je to z hľadiska mojich cieľov správny krok. Netajím sa tým, že mám v pláne učiť NLP, Hypnózu, Time Line Therapy a mnoho mnoho ďalšieho. Chcem sa učiť od ľudí priamo z praxe, ktorí denne pracujú s ľuďmi a robia prácu, ktorú by som chcel robiť ja. Takýto systém si samozrejme vyžaduje väčšiu iniciatívu a zodpovednosť z mojej strany, ale na druhej strane je to oveľa zaujímavejší a prínosnejší systém vzdelávania sa.
A čo titul? Titul predsa potrebuješ!
Nie nepotrebujem. Svetu je ukradnuté, aký titul máte. Je množstvo ľudí, ktorí majú tituly, ale v živote si na nich nikto nespomenie. Jediné, čo zaujíma svet je, akú reálnu hodnotu mu prinesiete. Jediná otázka je, ako mať reálnu hodnotu pre ostatných a ako im to dokázať? Spomeňte si na svojich najobľúbenejších ľudí, či už sa jedná o priateľov alebo známe osobnosti. Máte ich radi kvôli písmenám pred ich menom alebo pre to, čo vám do života prinášajú?
Viete aký titul mal Mahatma Gandhi, Nelson Mandela či matka Tereza? Záleží na tom? Títo ľudia zmenili svet a málokto vie, kde študovali a aký majú titul.
Bojíte sa, že budete dostávať menej, ako ľudia s titulom? Ak by som pracoval pre firmu, ktorá by ma hodnotila podľa dosiahnuté vzdelania a nie podľa dosiahnutého výkonu, začal by som hľadať alternatívu. Z dlhodobého hľadiska je nešťastný nápad ostať vo vzťahu, kde jeden druhého využíva takýmto spôsobom.
Prečo nevydržím posledné dva semestre, veď načo som potom chodil dva roky?
Čas, ktorý som venoval za dva roky v škole sa mi už nevráti. To, že tam strávim o rok viac, prvým dvom na hodnote nepridá. Len jednoducho stratím o rok viac.
Možno ti titul predsa len niekde bude treba, čo ty vieš?
Takéto premýšľanie je založené na strachu a ja svoje akcie na strachu zakladať nechcem. Z mojej skúsenosti to nedopadá dobre. A aj keby sa niečo malo stať, čo najhoršie sa môže stať? Na nedostatok VŠ titulov ľudia neumierajú
. Najhoršia vec, čo mi napadá je, že niekto ma nebude brať vážne, alebo so mnou nebude chcieť spolupracovať. V takom prípade sa danej osobe poďakujem, že mi to dala najavo včas. S takouto osobou by som ti totiž pravdepodobne nerozumel.
Prečo si neužiješ študentský život?
Ráno sa zobúdzam s nadšením, čo nové ma dnes čaká. Počas školského roka som sa zobúdzal viac-menej s nechuťou. Zatiaľ čo ja sa učím veci, ktoré mi budú pomáhať do konca života, v škole som sa učil veci, ktoré som sa snažil zabudnúť hneď po skúške. Zabávať sa môžem viac, ako predtým, lebo mám na to peniaze. Život je teraz jednoduchší, ako počas mojich školských čias. Nevidím naozaj výhody študentského života. I keď samozrejme byť zamestnancom nie je nič pre mňa, dočasne si to však viem užiť
.
Podeľte sa o článok s ostatnými:
Nechajte si posielať novinky emailom , pomocou RSS alebo pomocou Facebooku.
Tomáš Mitana
December 3rd, 2009 at 11:25 pm
Fandím Ti, si týpeček, rád budem pozorovať tvoje zápisky o tom ako sa Ti darí, keďže podobná cesta ma o pár mesiacov čaká taktiež
Drž sa
luca
December 4th, 2009 at 1:12 pm
Sdilim stejne nazory, taky jsem skoncila pred ziskanim titulu a chodim do prace a mam se stejne dobre, ne-li lip nez nekteri s titulem
Simona Ochodnická
December 4th, 2009 at 5:27 pm
Konečne niekto s naozajstnými a vlastnými myšlienkami. Mám spolužiačky, ktoré opakujú: Chcem výšku len pre tri písmenká pred menom. Ja hľadám len takých, čo majú titul. Alebo: Ja neviem jazdiť, spravila som si vodičák len preto, že naši chceli….
Ja sama na vysokú chcem ísť, lebo ju naozaj potrebujem, keďže moja stredná na ňu naväzuje. Ale páči sa mi tvoje zmýšľanie, pridávam sa k fanúšikom
A Tomáš, pomaly, ale isto už začínam chápať aj tvoje nápady..
Martin
December 4th, 2009 at 8:12 pm
“Škola nie je podstatná.”
S týmto s tebou jednoznačne súhlasím. Aspoň pre mňa je to, čo sa učím v škole v podstate zbytočné. Pred dvoma rokmi som objavil štýl hrania na gitare “fingerstyle” (Tommy Emmanuel, Michael Hedges, Erik Mongrain…) a veľmi sa mi to zapáčilo, tak som si povedal, že sa to naučím. Nikdy predtým som na gitaru nehral, ale začal som sa učiť sám. Hrával som aspoň 3 hodiny denne a po dvoch rokov viem hrať lepšie ako niekto, kto sa na gitaru učil hrať 10 rokov v škole (poznám takých, viem porovnať). Podľa mňa, nech chce človek čokolvek dosiahnuť, stačí mu naozaj chcieť a nepotrebuje na to žiadnu školu.
Martin
December 4th, 2009 at 8:57 pm
“…kto sa na gitaru učil hrať 10 rokov v škole”
Samozrejme som myslel niekoho, kto o to nemá skutočný záujem a len ho tam prihlásili rodičia.
TimoK
December 6th, 2009 at 9:14 am
Ja mám na túto vec trošku iný pohľad.
Vysoká škola nie je len štúdium.:-)Vysokú školu mám a neľutujem to. Neľutujem 5 strávených rokov na nej. Spoznal som tam kopec ľudí, ktorý ma ovplyvnili! Spoznal som tam rôzne cesty, spôsoby akými sa dá žiť. Mohol som spoznať životy stovky ľudí,v priebehu chvíle. Ich ciele a poučiť sa.
Na vysokej som spoznal autorov ako Carnegie, Covey, Hill, ..spoznal NLP, pozitívne myslenie.
Všetko je iba také, aký postoj k tomu máte.
:D:D
Každý človek ma v niečom predstihuje a v tom sa môžem od neho učiť.
Áno, aj bez vysokej by som spoznal nových ľudí, ale ja som si vybral túto cestu. Keby som na nej nebol, nedostal by som sa tam kde som teraz. Nevedel by som čo robiť. Ako sa zo žartu hovorí, možno by som kopal kanály.
Rodičia ma presvedčili, aby som tam šiel. Mne sa najprv nechcelo, veď načo, dokážem žiť aj bez nej!Áno dokážem. Ale keby som na nej nebol, nemal by som taký postoj k životu aký mám teraz. Ďakujem svojim rodičom, že ma vtedy nenechali si “žiť po svojom”! Až teraz tomu rozumiem.
To je iba môj pohľad na vec
A to, že u lekára na mňa sestrička už nevyskakuje, keď vidí,že mám titul,… tak si hovorím, možno tie prebdené noci nad tou ekonomikou za niečo aj stáli
pekný deň všetkým
Matus
December 6th, 2009 at 3:00 pm
Nebyt skoly, tak nezistim ako su na tom ludia blbo. Reagujem na predchadzajuci prispevok a fakt, ze ked TimoK cital nieco od Coveyho, tak by si to mal precitat este raz, ale tentokrat pri tom aj rozmyslat. To je presne to, co sa v skole neuci, pretoze to ucitelia nevedia.
Citujem :
“A to, že u lekára na mňa sestrička už nevyskakuje, keď vidí,že mám titul,… tak si hovorím, možno tie prebdené noci nad tou ekonomikou za niečo aj stáli”
Keby to pocul Covey, tak mu pride smutno, pretoze svojim titulom sestricke zjavne nepomozes zbavit sa komplexov z menejcennosti. A keby si uvazoval nad NLP tak zistis, ze si sa akurat naprogramoval na presvedcenie, ze najlepsie vyuzitych 5 rokov bolo kvoli tvojmu dobremu pocitu z emocionalnej nevyrovnanosti sestricky. A kvoli tomu si este aj noci prebdel.
Pre vsetkych, ktori uvazuju nad vysokou skolou, odporucam urcite ist na nu. Ked sa blizsie zoznamite s tym, co tam ludia robia, budete to moct konfrontovat s realitou formou zamestnania popri skole. Potom si polozite otazku : “Preco to studenti a ucitelia vlastne robia ?” Neskor, v priebehu dalsich mesiacov, sa Vam zacne rozvidnievat a zistite ako velmi si ti ludia klamu a ze nie su schopni vymanit sa spopod vlastnych zvykov. Pri plnom uvedomeni tohto faktu budete smutny, velmi smutny. Vtedy mozete ukoncit studium, pretoze ste sa naucili vsetko co Vam nase skolstvo moze dat. Prave ste ziskali titul “CLOVEK”. Gratulujem
TimoK
December 6th, 2009 at 10:29 pm
..len tak mimochodom, písal som, že súhlasím s tým čo píše Covey?..že chcem riešiť zakomplexovanosť sestričky?…a ten tretí odstavec som už vôbec nepochopil
Ja som nepovedal vôbec, že môj názor je správny, závisí to od priorít človeka, ako chce žiť a čo chce dosiahnuť.
Ja tvoj život na konci hodnotiť nebudem, budeš to robiť ty sám!
Možno som Coveyho nepochopil, ale keď si ho pochopil ty, tak blahoželám, je to ťažké čítanie.
Ale Ceveymu je môj život ukradnutý a ja si ho žijem po svojom. Nepáči sa mi ako nadávate na vysokú školu, ako keby všetci čo sú tam sú hlupáci a aj učitelia. To zase reagujem ja na posledný príspevok. Všetko čo sa deje má význam, a škola vôbec nie je o štúdiu toho čo čítaš v skriptách, kto toto hovorí, ďaleko to nedotiahne. Vysoká škola je samoštúdium, učíš sa pre seba, oni ťa majú iba vyskúšať, to je všetko!
..ale to je vec názoru, ak máte iný, neberiem Vám ho, hlavne aby ste boli spokojný so svojim životom. Každý si ho bude hodnotiť sám.
Simona Ochodnická
December 7th, 2009 at 8:44 pm
Len tak mimochodom, Matus- práve som oveľa šťastnejší človek, lebo som konečne pochopila dôvod správania sestričiek- komplex menejcennosti…
5o
December 7th, 2009 at 11:03 pm
Na VS som vydrzal chodit pol roka, z toho som tam bol ani nie 3 mesiace.
Chodil som na EUBA. Ibaze som si predstavil ako budem este 5 rokov chudobny student. Tak som odtial odisiel.
2 roky som pracoval pre firmu a teraz podnikam, sidce iba kratko ale je to super. Kazdy den je pre mna prekvapenie a tesim sa z neho. Kupil som si auto, a v ociach vela dievcat som frajer. Takyto samozivot je sidce iba pre silne povahy, kedze ani nachvylu nesmiem zapochybovat o mojej buducnosti.
Momentalne vymyslam ako zdvihnut prijem na taku uroven aby som mohol ist byvat do vlastneho, kedze doma je situacia nie prilis harmonicka.
Ja som to vzdy bral tak, ze nech ludia studuju. Ja nemusim ja ich zamestnam d;o)
Ingridka(candy)
December 8th, 2009 at 4:56 pm
aj tak si nemyslim, ze ten tvoj krok bol spravny…podla mna si tam aj tak mal vydrzat este toho pol roka
Inak ako sa dari?:)dlho som o tebe nepocula:))
TimoK
December 8th, 2009 at 7:10 pm
to: 5o
..tak na tomto som sa dobre pobavil
ja ich zamestnám 
..máš správny názor a cieľ, čo je super,..možno na tú výšku mám iný pohľad, ale s takýmto prístupom ako máš ty, niečo vybuduješ
..držím prsty! .. mimochodom ja som skončil EUKE
5o
December 8th, 2009 at 9:46 pm
2 TimoK: Vdaka, podpora okolia je super.
Daniel Krakovský
December 9th, 2009 at 11:13 am
Zaujímavý článok. S Tomášom sme túto tému len tak letmo prebrali
Ja som v prvom ročníku na VŠ (FEI STUBA) a taktiež rozmýšľam, či je škola vôbec nutná. Doma som prakticky dotlačený do toho, že či chcem, nechcem, musím. Dokážem si postaviť hlavu, ale toto je asi nad moje sily.
Podnikám už takmer tri roky, mám 18 rokov, celý život pred sebou. Kvantum úspešných ľudí, čo poznám, nemajú vysokú školu. Ja sám na sebe makám 25 hodín denne a 8 dní v týždni, aby som raz dosiahol to, čo chcem. Na jednu stranu si poviem, že škola bude niečo, čo mi pomôže v živote, na stranu druhú mám taký pocit, že skúsenosti sú podstatnejšie ako titul. Pokiaľ človek podniká sám na seba, tak je to pohoda, ale čo v prípade, ak budem chcieť ísť niekam do zamestnania?
5o
December 9th, 2009 at 11:25 am
2 Daniel Krakovský: Ak studujes, a myslis si ze to zvladas, tak skolu sprav. Ja myslim, ze potom z toho budes mat dobry pocit. Budes podnikat a mat titul. Skola su tiez skusenosti.
Ja som si to zhodnotil a zo skoly som odisiel koli peniazom, casu a hlavne aj koli tomu, ze vela casu clovek v skole “zabije”, tak ako nechce.
Ja sa rozhodujem hlavne podla pocitov. Ak citim ze mi bude lepsie, tak robim aj bezhlave velke rozhodnutia tvrdohlavo. Ale ak mi je dobre a nic ma “nestve” tak ani prstom nepohnem a robim si, co chcem.
Ja v mojom zivote potrebujem aj trosku neistoty aby som dosiahol svoje ciele. Proste neistota je dost velka hnacia sila. Zivot je akcnejsi a nikto nevie ani ty sam, co s tebou bude hoc aj zajtra. Ale vo svojom vnutri mas vytvorenu krasnu realitu o svojeje buducnosti, ktora sa v tebe drzi iba preto lebo ta sucasny stav reality serie. Takto je to so mnou.
V podstate si plnim sny preto, lebo ma urcite veci “seru”, stvu. Nie je to tym, ze by som po tych veciach tuzil. Hnev je naozaj silna energia. Ak ju clovek vyuzije vo svoj prospech, moze dosiahnut naozaj vela. A potom ho uz neserie, ze ho seru ostatny. Berie to aku dalsiu motivaciu pre zmenu.
Off
Master
December 13th, 2009 at 12:00 am
Mno.
Otazka : Preco ludia co skoncili VS maju iny pohlad na svet ako ludia co sa na to vykaslali a vyhovaraju sa na hlasku : Poznam milion ludi co nemaju titul a su uspesny.
Vy mozte len dufat ze raz budete medzi nich patrit. Hoc sanca je dost mala !
Rad by som vedel kolko casu a penazi vam zaberie skola!
napr take externe studium raz v tyzdni!
Niektory zamestnavatelia podporuju taketo studium, nepridete o tie prachy za ten den! alebo si mozte ten den nahradit.
Cize o peniaze tu nejde!!! Su to len hlupe vyhovorky.
Je mi hrozne luto ze moj spoluziak takouto cestou opusta nase kruhy aby si mohol privyrobit v jednej nemenovanej firme kde zarobi tak polku toho ako sa da zarobit ako programator. (Sice to by sa musel vzdelavat a to mu je proti voli a osobnemu presvedceniu). Nevidim vyznam toho ze to konci.
A ta hlaska ze chce nieco ucit. To akoze ako???
Na to aby si mohol byt ucitelom povacsinou treba skolu …
Ale ano vsetci budete nesuhlasit ze je to blbost a pod.
Ale viete si predstavit ako by to vyzeralo keby som siel ucit napr ja ? Na to aby clovek mohol ucit potrebuje znalosti + skusenosti. Vacsina ucitelov cast tychto znalosti pochyti na VS a zvysok v realnom zivote. Ale trva to dost rokov.
na zaver. Vsetci co ste suhlasili z ukoncenim skoly mate ukoncenu strednu skolu a jednotkari ste urcite neboli , ja tiez nie. Velka cast z Vas ma pod 25 rokov cize skusenosti su mimo Vas!
STE LENIVY CHODIT A UCIT SA NA VS.
A este PS pre autora: Na to aby si dosiahol to co chces potrebujes enormne usilie a respekt v danych kruhoch! A to si v tomto blogu a ani v danej robote neziskas.
Verim ze ani na zaklade tohto komentara neprehodnotis svoj vztah k zivotu a ani k VS a skor ta to utvrdi vo vlastnom presvedceni ale aj tak.
A PS2 : Seru ma ludia co kecaju o VS s ukoncenim stredoskolskym vzdelanim. Je to ako keby upratovac rozpraval o sefkucharovej praci!!
Ubohe.
Tak dajte sa do mna!
Vas Skaredy student 3 rocnika a coskoro nezaujimavy Bc. Master
TimoK
December 13th, 2009 at 9:32 am
tak Master, tvoj názor má niečo do seba!,
od kedy pracujem, zistil som, že niektoré veci sa nedajú povedať len tak. Každého môžeš presvedčiť o svojom názore, aj o svojej pravde, len sú isté spôsoby a postupy ako to máš povedať.
Pracujem ako obchodník, dennodenne sa stretávam s novými ľuďmi, komunikujem s nimi, je to super, ako každý deň získavam nové skúsenosti a pohľady na sociálnu komunikáciu.
Cieľom môjho príspevku bolo, iba naznačiť ti, že takýmto spôsobom ako si písal to len ľudí utvrdí vo svojej pravde! Skús si prečítať alebo vypočuj nejaké audionahrávky od Dale Carnegieho. Mne veľmi pomohol v mojom rozvoji a pri komunikácií.
Čo sa týka tvojho príspevku, rozumiem čo si chcel povedať a do určitej miery s tebou aj súhlasím.
Tomas F. :)
December 14th, 2009 at 9:00 am
Peter ja som pred podobnou volbou, aku si uskutocnil ty! Vravim PODOBNOU, pretoze moja vyzva spociva v ukonceni “pravidelne platenej prace” voči “pozicii” spoluzakladatela novej VelkeJ spolocnosti na slovensku. Tu vsak ziadne stale peniaze cakat nemozem. Tlacia ma pravidelne ucty, no snazim sa uvazovat a riadit sa svojim duchom nie emociami.
PS: Ja som opustil VS velmi rychlo, to ako keby som tam ani nechodil. Dovod bol jednoznacny, a to: Slovensky vzdelavaci system (s inym nemam vlastne skusenosti) je pre mna v maximalnej miere nevyhovujuci! Citil som ako zabija moju kreativitu a ciastocne aj sebavedomie.
Zastavam sa Tvojho nazoru, s dodatkom, ze pre niekoho moze byt VS skutocne vhodna. Zalezi ake ma ten clovek vnutorne hodnoty.
VYSOKA SKOLA SKUTOCNE NIE JE PRE KAZDEHO!
Tomas F. :)
December 14th, 2009 at 9:02 am
Mimochodom Peter, rad by som bol keby si na e-mail, alebo Facebook sa mi ohlasil. Chcem pocut tvoj nazor na moju momentalnu situaciu. Mohol by si mi pomoct zbavit sa pochybnosti?
Peter Tóth
December 14th, 2009 at 9:18 pm
HH Tomas, ohlásim
vďaka za názory.
Lucka
December 18th, 2009 at 1:23 am
Podľa mňa je výška dobrá, ak chceš zvyšok života stráviť ako zamestnanec alebo druhá možnosť, ak naozaj bažíš po vzdelaní a ten odbor ktorý chceš študovať ti naozaj niečo do života dá… Poznám niekoľko úspešných ľudí s ktorými som v kontakte a nemajú žiadnu skratku pred menom, pretože ju nepotrebujú (jedna z nich ukončila výšku tak isto ako ty – pár mesiacov pred Bc.) Preto obdivujem každého kto to urobil z dôvodu že mu výška nedávala zmysel a skôr by ňou stratil, pretože to hovorí o tom, že naozaj vieš čo chceš a že si osobnosť sama o sebe. Ja sa na VŠ síce chystám, ale skôr kvôli novým ľuďom, skúsenostiam a odboru ktorý ma baví a pomôže mi dostať sa k môjmu cieľu
ale nejdem tam zabiť čas a ak raz zistím, že to ďalej nemá zmysel, no tak v poriadku…
páčia sa mi tvoje myšlienky!
Inak skvelé články
Peter Tóth
December 20th, 2009 at 11:00 pm
Ahoj Lucka
Vďaka za koment. Chcem sa ťa opýtať, či skúsenosti z odboru a nových ľudí vieš spoznať aj inak ako v škole?
Lucka
January 4th, 2010 at 2:52 pm
Premýšľala som nad tým ako sa dostať k tomu môjmu cieľu bez výšky a zistila som, že toto je najjednoduchšia cesta. Takže to chcem vyskúšať a ak vtom nebudem vidieť zmysel, tak jednoducho nebudem strácať čas vysokou školou. A od školy skúsenosti neočakávam…bola by som asi naivná
Sylvester
January 16th, 2010 at 11:08 am
“Autor v zmysle svoj filozofie asi bude vyhladavat doktorov bez titulov, na pripadne operacie bude chodit k felciarom a bylinky na zvacsenie muznosti a ega mu budu stacit od susedovie Ance.”
Zakladna skola nauci cloveka citat, neuci ho vsak co ma citat – je to proste iba akasi nevyhnutnost. Vysoka skola nenauci, ako robit bankove systemy, ale moze naucit primitivnejsie veci, ktore sa pri bankovom systeme pouziju. Mozno ten spoluziak, ktory pojde dalej v inzinierskom studiu si zapise Analyticke vzory, kde sa realne beru priklady na bankovych systemoch a potom pride do tej firmy, kde je teraz autor. Pride vsak ako analytik, zatial co autor bude na nejakej do-klavesnico-buchajucej pozicii, pricom sa bude buchat do hlavy preco jeho kod nekonci v realnom vypoctovom case
Autor vyznamne zatracuje vyznam skoly a neuvedouje si rozdiel pracovne znalosti/ skolske vedomosti. Je este mlady, prosty, bez rozhladu. Nuz, ale toto mu nemozme vycitat. Mozno to pride vekom a ked sa nestane podnikatelom s auparkovou pipinou na sedadle spolujazdca, raz sa predsa len do tej skoly vrati.
5o
January 16th, 2010 at 11:19 am
2 Sylvester: Clovece, a kto by zalozil vsetky tie firmy, keby vsetci chodili na VS a spoliehali sa, ze si najdu dobre platene miesto. Vela ludi ide na VS lebo ani nevedia ako by sa uplatnili. Same chodbovice, kruzkovice, atd. Sa tu tvaris ako by si bol “Ing. Zivot”.
A na, co je dobry analityk, bez toho tzv. ako si ho nazval “do-klavesnico-buchajucej pozicii”. Taky analityk je bez neho uplne nah*vno. Sa uvedom.
Rub
January 21st, 2010 at 3:27 pm
Dobry den vsetkym.
Chcem len podotknut ze skola ako sa uz pise neni rucitelom toho ze bude mat clovek s titulom uspoech. Ja osobne si nemyslim ze skola ma cloveku dat niake encyklopedicke vedomosti. S mojho pohladu ma skola uci ako riesit problemy a ako sa ku nim stavat. Dava mi akesi spektrum pohladov ktorymi sa da dany problem riesit. Skola totiz sama zvykne davat studentom ako je zname rozne ulohy a stavat ich pred rozne problemy cez ktore sa musia studenti dostat. Nie je podstatne ci je dana uloha zmyselna alebo nezmyselna, podstatne je najst riesenie ako ju zvladnut a ono to ide velakrat roznymi sposobmi.
Vysoka skola mna osobne naucila efektivite pri akejkolvek cinnosti. Nepozeram sa na svet tak ako ked som zmaturoval. Moj pohlad na svet je momentalne uplne iny a samozrejme mam aj niake tie vedomosti.
P.S: Autorovi by sa dalo vytknut ze pise o uspesnych ludoch bez VS. Skus ich spisat vsetkych a potom by mozno niekto mohol zacat spisovat tych co maju VS za sebou…. ktory zoznam bude asi vacsi?
Peter Tóth
January 25th, 2010 at 8:24 pm
Ahoj Rub,
Stálo úsilie, ktoré si vložil do školy za hodnotu, ktorú si z nej dostal? Vedel by si nájsť aj iný spôsobom, ktorý ti dá rovnakú hodnotu za menej vloženej energie (tzmn väčšia efektivita)
PS: Ľudí bez školy som uvádzal preto, aby som poukázal, že nezávisí od školy, či niečo v živote dosiahneš alebo nie.
ada
January 27th, 2010 at 9:57 am
Ako psycholog, ktory ovlada techniku hypnozy, nesuhlasim s tym, ze tuto metodu mozes robit bez vysokoskolskeho vzdelania.Bez vedomosti ako funguje ludske self, vsetky psychicke procesy, struktura osobnosti, mozes ludom len ublizit.Ludia nie su babky….a rozvoj osobnosti..Matka Tereza ci Gandhi zakladali svoj zivot na robeni dobra, nezistne pomahali ludom,nie na ovladani inych.Vela ludi sa snazi dostat k hypnoze kvoli tomu, ze ma pocit, ze tymto sposobom moze ludi ovladat, byt nad nimi…ja netvrdim, ze je to tvoj pripad, len sa zamysli, ake su tvoje nevedome intencie….tie vsak nemozes uplne poznat bez kvalitneho psychoterapeutickeho vycviku a vlastnej terapie(tak ze ty si klient)..takze psycholog bez vzdelania? je to kruh z ktoreho nevides..bez psychologickeho vzdelania nemozes ludom pomoct z psychologickeho hladiska, mozes pomoct, ako priatel a emocionalana opora inak nie…
Peter Tóth
January 30th, 2010 at 5:51 pm
Ada som rád, že sa tu vyjadril niekto z odboru, ktorý je môjmu srdcu blízky. Úplne s
tebou súhlasím, že čo sa týka hypnózy(a vlastne každej inej oblasti) mal by človek vedieť čo robí. Práve preto ja osobne hľadám najlepší spôsob akým získať vedomosti.
Kvôli tomu nikomu neodporúčam ostať LEN pri čítaní kníh, ale odporúčam ísť na reálne školenie, vedené človekom, ktorý má nie len vedomosti, ale aj praktické skúsenosti v danej oblasti.
Tak isto ako ty, mám skúsenosti s ľuďmi, ktorí sa zaujímajú o NLP či hypnózu, lebo chcú ovládať ľudí. Obaja však dobre vieme, že ak chceš úprimne pomôcť ľudom, sú tieto nástroja oveľa viac užitočné.
jusafaj
June 3rd, 2010 at 2:09 am
vsetci kto hovorite ze vyska je zla akurat ste nemali sil spravit ju, je to tazke cvicisko ale potom lahsie na bojisku, vyska da to co vojencina, skusenosti z tazkych situaacii, akurat ze je tam este akasi podpora od ucitelov a spoluziakov, ziskanie kontaktov, je to ockovanie kym pride skutocna choroba praca atd
Antek
July 6th, 2010 at 11:11 pm
Je zaujímavé čítať tieto odkazy, len škoda, že autor nezverejnil svoj zámer ešte pred tým, ako sa pre tento krok rozhodol, získal by tak pohľad z rôznych uhlov čo nemusí byť na škodu, ja osobne sa prikláňam k názoru, že je lepšie si dokončiť školu a to už len z toho dôvodu, že nie vždy sa veci vyvinú tak ako by sme chceli a potom je dobré mat v zálohe aspoň ten titul, aby človek mal viac šancí uplatniť sa, mám s tým osobnú skúsenosť tak viem o čom píšem, ani mne nechýbala energia a entuziazmus, no časom sa niekam vytratili a teraz to už až tak ružovo nevidím… But good luck!
Martin
July 15th, 2010 at 12:23 am
Wow…napriek niektorym negativnym komentom som nedokazal ostat ticho a nevyjadrit sa. Tiez som ukoncil studium, len dva mesiace pred statnicami a bakalarom v rukach, takisto s presvedcenia, ze uz nechcem “zabijat” cas v obore, ktory mi uz nic nedava. Mam teraz moznost naplno sa venovat tomu, co chcem v zivote dosiahnut a je len na mne, aby som tiez dokazal ludom, ze nie IBA s titulom sa da nechat po sebe na tejto planete vela dobreho a prospesneho…a drzim paste kazdemu s plnohodnotnym cielom v zivote!!
Mimka
August 27th, 2010 at 10:42 am
Nahodou son natrafila na tuto stranku. Ja som prave teraz koncila vysoku skolu, ale s tym, ze komisia na statniciach mi dala FX, takze som nespravila statnice. Na skolu som chodila velmi rada humanny odbor, ktory je dôlezity v zivote cloveka aj v praci, ktorej sa chcem venovat. Ale na skole ucia ludia, ktori si mysleli asi o mne, ze na VS som chodila len kvôli titulu bc. co nie je pravda. Diplom mi pre moju buducu pracu sice bude chybat, ale verim, za poznatku nadobudnute v skole sa mi zidu v zivote. Skola na ktyoru som chodila je atka, ze so studentmi tam len zametaju, studenti su pre skolu len zdrojom prijmu. Ja som poctivo chodila ne prednasky aj skusky a rada a tesila som sa na uspesne ukoncenie skoly, co sa zial nepodarilo… Myslim, ze skola je potrebna v zivote cloveka, ale na Slovensku po mojej skusenosti si myslim, ze nase skoly nie su kvalitne a dobre, co ma ale neodraza od dalsieho studia na VS podobneho humanneho zamerania, na ktore dufam, ze ma prijmu a ktore uz hadam ukoncim a budem môct v studiu dalej pokracovat a vyuzit poznatku zo skoly v praci a v zivote. Je mi luto tych studentov, ktorym nebolo dopriate dostat na statniciach aspon E. Verim, ze sa snazili a, ze do skoly chodili nie kvoli titulu, ale kvôli potrebnosti vystudovat dany odbor pre sucasne alebo buduce pracovne uplatnenie. Len ucitelia to nevidia, maju predsudky. Na zahranicnu VS nemam, ale verim, ze su kvalitnejsie ako nase skoly na Slovensku. V zahranicnych skolach je urcite vztah student verzus pedagog verzus skola na lepsej urovni ako na Slovensku. Sice som si trochu poplakala z neuspechu, ale beriem si ponaucenie do buducnosti. Urcite je mozne uplatnit sa v zivote aj bez VS, fandim kazdemu bez rozdielu ci ma VS alebo nie. Nech sa Vam dari uspesnym aj neuspesnym. Drzim palce. Myslite aj na mna. Dikes.
Mimka
August 27th, 2010 at 10:44 am
Sorry za chyby.