Blog, ktorý búra hranice v mysliach ľudí…
Kategória: Produktivita
Autor: Peter Tóth
14 Jul 2009
Zdroj fotky: vsqz
Simon Cowell, Michael Dell, Walt Disney, Henry Ford, Steve Jobs, Bill Gates je zopár mien ľudí, ktorí nedokončili vysokú školu, ale zažili obrovský osobný úspech.
Veľmi skoro v mojom živote som si uvedomil, že škola nie je podstatná. Viac šokujúce zistenie bolo, že aj ostatní si myslia, že škola nie je podstatná, ale i napriek tomu sa na ňu hlásia. Myslíte si, že je dôležitá škola alebo kvalitné vzdelanie? Hlásili ste sa alebo hlásite na vysokú školu? Škola robí jednu vec lepšie ako akákoľvek iná inštitúcia na svete. Výborne vás oberie o množstvo energie a času s minimálnym výsledkom. Tento článok nie je o našom školskom systéme a ani netvrdím, žeby nikto nemal chodiť na vysokú školu. Chcem vám pomôcť sa rozhodnúť, či škola je pre vás a ak áno podľa čoho si ju vybrať. Článok je nie len pre žiakov, ale aj pre rodičov. Tí by mali v prvom rade pripraviť dieťa na toto rozhodnutie(nie rozhodnúť namiesto neho).
Tri základné kamene úspechu sú vnútorný postoj ku veciam. To znamená kreativita, myšlienkové pochody, schopnosť sa vyrovnať s vlastnými emóciami a podobne. Druhým a tretním kameňom ,s ktorým by vám mala pomôcť práve škola, sú vedomosti a schopnosti, teda vedieť ako použiť vaše vedomosti v praxi. To však väčšina z našich škôl robí tragicky zle. Na kvalitné vzdelanie(pre zvyšok článku pod slovo vzdelanie patria vedomosti aj schopnosti) potrebujete:
Hlavný problém je, že ľudia berú vysokú školu ako automatický a samozrejmý krok v živote. Dokonca to berú ako jeden zo základných cieľov. Škola je len krok ku vašim cieľom, je len súčasťou vášho života a niekam vás má doviesť. Viete kam? Viete čo chcete robiť po škole?
Drvivá väčšina ľudí to nevie, ale i tak si vyberajú školu. Kvôli neschopnosti sa vyrovnať tlaku rodiny, neistoty a nesprávnej predstave o budúcnosti, je málo ľudí schopných odísť zo školy počas štúdia. Aj silné osoby s tým majú problém, lebo im to pripadá neprirodzené. Je pritom oveľa viac neprirodzené robiť niečo, čo vám vysáva energiu, nebaví vás a v konečnom dôsledku je vám zbytočné, nie? Ľudia týmto trávia niekoľko rokov svojho života.
Takéto správanie máva negatívne dôsledky aj po konci školy. Po nej buď robia v rámci odboru, ktorý vyštudovali, ale nebaví ich to. Pracovať v oblasti, ktorá vás nebaví je zaručený spôsob ku nešťastnému životu. V tom lepšom prípade si uvedomia, čo ich naozaj baví, ale nemajú správne vzdelanie a musia začať odznova.
Ak sa len chystáte nastúpiť na školu, tak si premyslite, čo chcete robiť po nej. Ak si vyberiete školu napriek tomu, že neviete, čo chcete robiť po nej, je to ako si vybrať cestu po, ktorej pôjdete autom, ale nevedieť kam vlastne chcete dôjsť. Znamená to najskôr si vytvoriť plán a až potom hľadať cieľ. Aký to má zmysel?
Ak ste rodič, pomôžte dieťaťu nájsť, čo ho naozaj baví, ako by sa vedelo najlepšie uplatniť v živote a v žiadnom prípade nerozhodujte za neho. Jedná sa o život dieťaťa, nie o váš.
Prvé čo mi napadá je, ak chcete byť zamestnanec. Avšak ani ako zamestnanec by som nešiel robiť do firmy, ktorá by dávala väčšiu váhu titulu ako mojim reálnym schopnostiam. Vo firme kde tituly a dĺžka praxe zohrávajú väčšiu rolu ako reálne výsledky, budete postupovať veľmi pomaly a budete narážať na vyššej postavených ľudí, ktorí sú menej prínosní pre firmu ako vy. To neznie ako veľká zábava
.
Na školu choďte, ak viete aký máte cieľ a ste si istí, že škola je správnym prostriedkom ako ho dosiahnuť.
Čo robia absolventi danej školy?
Akí sú profesori?
Akú prax vám viem poskytnúť škola?
Čo budete schopní urobiť po skončení školy?
Jedná sa o niekoľko rokov vášho života na škole a o mnohých rokoch po škole. Investujte do hľadania toho, či je pre vás škola správna a ak áno tak aká, čo najviac energie a času.
Škola vás má pripraviť na váš ďalší život. V tomto živote budete priamo alebo nepriamo ovplyvňovať ostatných ľudí a budete mať za nich istú zodpovednosť. Ak nezískate kvalitné vzdelanie, môžete priniesť v menšej alebo väčšej miere nešťastie do života iných. Ste schopní prebrať za svoje výsledky zodpovednosť? Hlavne počas strednej školy mi nevadilo ak moja práca bola nekvalitná. Vedel som svoj cieľ a vedel som, že čo tam robím, je pre mňa nepodstatné. Môj prístup sa však radikálne zmení ak sa jedná o moje ciele. Ak niečo ponúkam, tak sa maximálne snažím, aby to bolo kvalitné.
V dnešnej dobe máme možnosť cestovať a študovať v zahraničí. To je tiež možnosť, ktorú málokto využije. Aj pri tejto úlohe sú prekážky len tam, kam si ich položíte. Myslíte si, že je ťažké sa dostať na školu v zahraničí? Mám vám pripomenúť príbeh dievčaťa, ktorá sa dostala doslova z ulice na Harvard?.
Porozmýšľajte nad externým štúdiom. To, že študujem externe, je jediná vec, ktorá ma udrží na škole posledný rok. Neplatím a štúdium nie je náročné. Po skončení budem mať poistku, ak by som sa potreboval na nejakú dobu zamestnať.
Nie za každé externé štúdium sa platí a aj keby, tak si viete nájsť prácu a tá vám pokryje náklady na školu a ešte si aj zarobíte a získate tak dôležitú prax. Nebojte sa straty študentského života. Počas toho ako som pracoval ako programátor som si užíval vďaka jednoduchému externému štúdiu a finančnej nezávislosti oveľa viac zábavy ako moji rovesníci.
Vo väčšine prípadov je najlepším, ale nie najľahším spôsobom nájsť ľudí, ktorí dosiahli to, čo chcete vy a učiť sa priamo od nich. To je cesta, ktorou sa ja plánujem vydať budúci rok, po skončení školy.
Ak sa rozhodnete ísť na vysokú školu, urobte to z vlastného presvedčenia, že vám pomôže dosiahnuť ciele, ktoré už viete. Nerobte si plán, ak nemáte cieľ. Dôležitým krokom je nájsť, čo vás naozaj bude baviť a čo chcete robiť v živote. Ak s tým máte problém, tak sa mi ozvite. Chystám sa pripraviť práve niečo pre ľudí, ktorí nevedia zmysel svojho života. Až to pripravím, budete o tom vedieť ako prví.
PS: Ak si myslíte, že by tento článok mohol pomôcť aj ostatným zahlasujte za neho na nižšie uvedených stránkach, povedzte o ňom svojim známym alebo ak máte blog tak čitateľom.
Neboli nájdené súvisiace články.Podeľte sa o článok s ostatnými:
Nechajte si posielať novinky emailom , pomocou RSS alebo pomocou Facebooku.
jk0man
July 14th, 2009 at 10:49 pm
Moc děkuji za článek k tématu, které je pro mě tak aktuální. Za 2 roky bych měl jít na výšku. Teda bývá to tak – studuji gymnázium. Teď si už vybíráme semináře “aby jsme se připravili na tu kterou výšku” a nějak se do budoucna ve škole rozhodujem. Háček je, jak píšeš, v tom, že ještě přesně nevím (a se mnou drtivá většina studentů), čím se budem chtít živit.
Myšlenka nejít na výšku už mě napadla nejednou. Myslím si, bych svou energii a čas využil mnohem lépe, kdybych bych se namísto výšky věnoval samostudiu a nebo učení “od mistrů” přesně v těch oblastech, které mě zajímají, baví a kterými se chci živit.
Také se tak podle mě můžu naučit více a lépe, protože vím, jak zastaralé a neefektivní jsou učební metody na dnešních základních, středních a vysokých školách.
Rozhodně ale nebudu úspěšný a vyjímečný, pokud budu dělat jenom to co nám říkají a nemyslet vlastní hlavou.
Bezhlavě chodit s davem není moje cesta
Ještě jednou díky za článek, přesně vystihl to, nad čím právě uvažuji,
Jakub.
Peter Tóth
July 15th, 2009 at 7:45 pm
Tak to je skvelé
Daj vedieť ako si sa rozhodol !
p360t
July 16th, 2009 at 1:25 pm
Isteže, výnimoční ľudia sú schopní zmeniť svet aj bez vysokej školy, ale pozri sa triezvo na našu spoločnosť: každý sa chce len čo najlepšie uliať, v práci každý myslí na víkend… A ako na strednej, tak aj na vysokej sa väčšina študentov len fláka. To mizivé promile géniov o svojich schopnostiach už vie (resp. sa to do maturity o sebe dozvie) a nepotrebujú takéto články. Pre zvyšok je spoľahlivejšia a istejšia cesta k aspoň mierne nadpriemernému živobytiu cez vysokú. Okrem toho majú vysokoškoláci 3 až 5 rokov relatívneho voľna. Kto by si nechcel predĺžiť mladosť?
jk0man
July 16th, 2009 at 1:44 pm
p360t: A co když živit se nemusí znamenat odpornou dřinu a nudu?
PetoU
July 18th, 2009 at 9:01 am
p360t: tym padom chces povedat ze ked clovek nieje genius , nema sancu na nadpriemerny zivot ?
to je uplne mylna domnienka, popravde co sa tyka zivota, to ci je niekto genius , je absolutne zanedbatelne kriterium
jk0man
July 18th, 2009 at 9:37 am
Každý je potenciální génius. Není člověka, který by nemohl v životě uspět.
Berka
July 19th, 2009 at 9:10 am
Mám opačnou zkušenost a vysokou školu doporučuji. Samozřejmě že pokud máte naprosto jasno, kam se chcete dál vydat a jste toho schopni, škola vás zdrží a nejděte tam. Ale v ostatních případech vám to dá čas se ještě dál v životě rozkoukávat a hledat se. A když budete mít jasno, můžete to při škole rozjet a průběžně se třeba na školu vykašlat – přerušit nebo ukončit studium je to nejmenší.
Já naopak považuji za nejhorší variantu to, když někdo pohrdne školou, jde si někam vydělávat, tam ustrne, protože dělá jen jednu věc a za pět nebo deset let je v háji, protože se změní svět a zrovna jeho zkušenosti jsou k prdu.
Výběr dobré školy je samozřejmostí, pokud vám dojde, že jste se netrefili, rychle školu změňte. Jde to.
Peter Tóth
July 19th, 2009 at 10:31 pm
Ahoj Berka som ti vďačný za komentár
Ja by som však na školu nešiel a neradil ísť pokiaľ človek nevie, čo po nej. Ako vravím škola má byť krok v pláne, ktorý dovedie človeka ku cieľu a nie samotný cieľ. Samozrejme sú isté výnimky, pokiaľ niekto chcem pracovať v školstve(mám kamaráta vo výskume v Kanade).
Inak je to strata času a energie.
Berka
July 21st, 2009 at 10:14 am
Podle mě pokud člověk neví co po škole ani co teď, tak by naopak na školu měl jít. Druhá varianta je horší. Málokdo v tom věku cíl má, co si budeme namlouvat.
Peter Tóth
July 21st, 2009 at 9:05 pm
Ahoj Berka
Rešpektujem tvoj názor, ale na čo robiť niečo, čo ťa nebaví celých 5 rokov a následne z toho vlastne nič nemať?
Candy:)
July 22nd, 2009 at 9:57 pm
Nie som rovnakeho nazoru ako ty. Podla mna dnes je skola potrebna, zamestnavatel da vzdy prednost tomu, kto ma titul a ten ma uz vacsina. Treba mat aspon nejaku VS, hoci aj Vysoku skolu bezpecnostneho manazmentu, ak nechces byt zvaracom, napriek tomu ze ich je teraz nedostatok a ich plat sa zevraj momentalne pohybuje okolo 40 000SK. Ale vratme sa ku skolam. Podla mna je zbytocne studovat len pre titul, studovat sa predsa ma kvoli vedomostiam. Poslanim skol je odovzdavat vzdelanie studentom. A mas pravdu, ze uroven vyuky nie je prave najlepsia na nasom rozkradnutom Slovensku, ale ani najhorsia. My Slovaci patrime k najvzdelanejsim narodom sveta. Vsetci vieme(teda aspon v to dufam)kde je napriklad Ghana alebo hlavne mesto Finska, co mnohi Americania nevedia. Vyhodou Americanov je, ze maju lepsie sance na uplatnenie, tam ked je clovek skutocne dobry vo svojom odbore, uspeje. U nas sa to neda povedat. Zda sa mi, ze cely system je skorumpovany a protekcia ma hlavne slovo.Tak sa teda ucme sudruhovia a sudruzky. So Sovietskym zvazom na vecne casy a nikdy inak
Medcin
July 27th, 2009 at 9:31 am
Vysoká škola nění jen od toho, aby tě něco naučila, ale je také garantem tvých znalostí. Veškeré zákony nebno neromy jsou na internetu, ale pokud nebudeš mít titul, tak se jako právník nebo architekt neuživíš.
Ano – dal by se systém předělat. Vzdělání si sežeň, jak chceš, my tě jenom prozkoušíme – což je vlastně varianta externího studia. Ale ani to u mnohých oborů nejde – a nemusí to být zrovna lékař.
Co takhle učitel?
jk0man
July 27th, 2009 at 10:23 am
Přesně tak. Drtivá většina lidí dělá výšku jen kvůli titulu. Jenom kvůli tomu nesmyslnému kousku papíru na hlavu. Ale kde to jsme?
Trošku s Tebou musím nesouhlasit, protože podle mě by se člověk mohl i jako architekt nebo právník uplatnit i bez titulu.
Ano, přesouvám se z pohledu “býti poslušná ovečka pána tam nahoře” na “živiti se tím, co mě baví a nebýti závislý na rozhodnutích ostatních”.
Vím, že to zní dosti kontroverzně, ale takovou vidím budoucnost.
Medcin
July 28th, 2009 at 3:59 pm
Dobrá, vemzměmež hypotézu volného vzděláváni. Chci se stát právníkem. Sestuduji všechny zákony, vyhlášky nařízení, procesy a protokoly. Jsem ńejvětší bedna přes zákon v republice – ale to vím jenom já. Nikdo si mě nenajme. Když někdo potřebuje právní radu, potřebuje mít jistotu, že je kvalifikovaná. A to já nijak neprokážu.
Takže zajdu za nějakou právní kanceláří, zda by mě nezaměstnala. V přijímacím pohovoru prokážu své znalosti, ale jsem pořád neznalý praxe. Za to, že se mě firma ujme a vychová si nechá drakonicky zaplatit – minimální plat, smlouva na 20 let ap.
Když od toho odhlédnu, byl by to krok zpět k systému učedníků, tovaryšů a mistrů.
Peter Tóth
July 28th, 2009 at 8:09 pm
Ahoj Medcin!:)
V prvom rade vďaka za komentár. Pozerám, že si tu ešte nekomentoval.
V jednom máš úplnú pravdu. Takzvané volné vzdelanie nemôžeš použiť u všetkého avšak nemôžeš to použiť nie preto lebo sa nebudeš vedieť uplatniť v praxi, ale preto lebo ako v prípade medicíny, ti škola poskytne určité prostriedky, v prípade medicíny sú to napríklad mŕtvoly
. Samozrejme aj tu možno existujú alternatívy neviem.
Najlepší spôsob ako preukázať svoje schopnosti, je ukázať výsledky. Keby za tebou prišli dvaja ľudia a jeden ti ukáže len vysokoškolský titul, a ten druhý ti ukáže reálne veci, ktoré dokázal, koho by si si vybral?
I keď sa povedomie zlepšuje, ešte stále niektoré firmy vyžadujú vysokoškolské vzdelanie. Verím však aj do takých sa dá dostať pokiaľ jasne preukážeš, že vieš robiť to, čo oni potrebujú a keď ťa i tak odmietnu kvôli titulu, alebo ti dajú nižší plat, tak to nie je správna firma a z dlhodobého hľadiska ti práca v nej viac uškodí ako pomôže.
Už dostatočne veľké množstvo firiem a ľudí, aj u nás(vo všeobecnosti)tak v zahraničí stavia na výsledkoch, ktoré vie človek preukázať a nie len na papier. Neobával by som sa teda, že sa človek neuplatní.
Takže, aby som to zrhnul:
1. Vytvor niečo, pomôžu niekomu, získaj nejaké referencie aj keby to malo byť zadarmo.
2. Nájdi spôsob akým tieto výsledky preukážeš tomu, komu potrebuješ. Môže to byť firma alebo potencionálny zákazník.
3. Ak bude aj napriek tomu vyžadovať nejaký papier, alebo budeš nižšie hodnotený, nie je to správna firma(zákazník). Z dlhodobého hľadiska by ti spolupráca s ňou, spôsobila viac zlého ako dobrého. Choď hľadať niekoho iného. Na svete je veľa nekvality, a preto to kvalitné bude stále žiadané.
Samozrejme kto povedal, že sa musíš zamestnať a neísť pracovať na vlastnú päsť ?
To je však iná téma
.
Ešte raz ďakujem za komentár
timwood
August 6th, 2009 at 11:59 am
Peter, clanok je to pekny. Uz spociatku, ked som objavil tvoju stranku, som vedel, ze to ma nieco do seba o com pises. Podobny web chystam tiez onedlho (studujemIT).
Ale co sa tyka konkretne tohto clanku, tak vidim to UZ inak. Treba si uvedomit kde zijeme. Tu je priorita mat vysoku skolu (najme v case hos.krizy). Je znacne tazke zistit, co cloveka bavi, zaujima, ked ma 18-19 rokov. CLovek sa o sebe nedozvie co ho bavi len tak, ze proste bude sediet doma za stolom, internetom a z HLBKY svojej duse to nejako vykope. Tiez som precital rozne psych.knihy na rozvoj toho a onoho..ale ono lahko sa to cita, tazsie praktizuje.
Zober si napr. nieco take ako je neuroza. Iste vies co to je. CLovek ma vtedy skresleny pohlad o sebe, o tom co chce a moze, svoje JA ma proste zahmlene. Kopa ludi trpi roznymi neurozami, depresiami, uzkostami a inymi neduhmi kt. nechcem rozpitvavat. Ako si ma potom taky clovek vybrat SKUTOCNE to, co ho bavi ? na vyske ani zdaleka nestuduju len zdravi jedinci.
Cize ak sme pri otazke “vhodneho” vyberu, je dolezite neraz brat do uvahy aj surovo povedane psychicky stav jedinca:) – a prave v 18-19 rokoch sa jakozto kompletizuje osobnost cloveka, nabera uz ostry charakter. Myslim si, ze nie je mozne, aby si ziak spravne zvolil svoj smer, uz jednak preto, ze jednoducho – ma malo odzite. A jedine rokmi, roznymi padmi sa proste otestuje – tam mu nepomoze skusenosti od inych! – niektore veci si proste muzi odzit.
Je notoricky zname, kopa ludi ide na VS kvoli titulu, to kvoli tomu ze jednak nevedia co chcu, ked aj vedia, boja sa to realizovat (podoba uzkosti) a proste povazuju svoje skutocne ciele (sny) ako nieco, co si nemozu dovolit.
Zda sa mi, ze ak by si clovek akokolvek zakladal na tom, aby si zvolil svoj “spravny” smer, nikdy to nebude to spravne, idealne. Zivot je kompromis. Niekoho nieco zaujima – a mysli si – ze nasiel svoj zmysel zivota a vie naozaj co chce. Ale prejde par rokov a ono to z neho vysumi.
Vies co mna vsetko bavilo a zaujimalo ?
..studujem IT, kedysi ma to naramne bavilo, bol som pohlteni UPLNE PO USI. Teraz po 3 rokoch studia IT ? – uz to nevidim tak ruzovo. Pokleslo nadsenie. Nevidim v tom uz taky zmysel..dalo by sa povedat ze som v podstate stratil zmysel. Mam to rad, ALE …chapes.
A takto to je z mnohymi vecami. Ono to cloveka casom prejde, ale vie ze ho to kedysi bavilo a urcitym sposobom ho to drzi.
Ludia nechcu pracovat. Chcu zarabat peniaze
. Lebo to vsetko je len o peniazoch a moci (a sexe)
Peter Tóth
August 16th, 2009 at 11:30 pm
Ahoj Timwood
Vďaka za vyčerpávajúci komentár. Budem ti odpovedať po odstavcoch
1. Vďaka a pošli potom odkaz na web
2. Skvelé, že nesúhlasíš. Mám radšej reakcie, ktoré so mnou(inteligentne) nesúhlasia ako tie, ktoré hej:). Je to prioritou pre veľa ľudí, ale to neznamená, že je to správne. Máš pravdu, že človek sa nedozvie o sebe veľa tým, že bude sedieť za PC. Ono veľa ľudí v takomto veku nevie čo chce robiť nie preto, lebo na to nemalo dostatok času, ale rodičia a blízke okolie ich ku ničomu neviedlo.
3. Jasné psychické problémy sú kapitola sama o sebe.
4 – 5. Čo sa týka toho veku tak ako som vravel v druhom odstavci. Dal by som si však pozor na ,,Myslim si, ze nie je možné,”. Samozrejme možné to je. Je veľa ľudí, ktorí vedeli od detstva, čo chcú robiť a robili to prakticky celý svoj život. Maradona bol jasný, už ako malý chlapec
. Samozrejme sú aj ľudia, ako ja. Myslel som si, že ma programko baví, ale pravda bola inde. Ono už počas toho, ako som programoval som sa zaoberal rozvojom.
6. Tak po výuke IT na našich školách, by ma tiež prešla chuť
.
Ešte ráz vďaka za komentár
Tomas Freimann
August 17th, 2009 at 1:14 pm
Ahojte vsetci, zbezne som precital komentare.. Moj pohlad je nasledovny: U kazdeho jedinca je individualny pohlad na potrebu VS. Jedna sa cisto o myslienkovy VZOREC, ktory mame naprogramovany v hlave od svojho okolia, rodicou….atd. Cest vynimkam ludi, ktory vedia presne co chcu, a citia nutnost studia na VS, kvoli kvalifikovanejsim znalostiam v danej problematike.
Uplne otvorene! Kolko ludi pred 20rokom svojho zivota vnutorne citi a vie kam sa chce uberat?! Ja mam 21 a uprimne povedane, uvedomil som si co chcem az mozno 3 mesiace pred svojou 21-tkou.
Komentare typu “Chod na VS a zarobis 40 000Sk mesacne, je podla mojho nazoru zastarale zmyslanie, respektive, vyjadrenie sa cloveka ktory preferuje kludny a bezpecny zivot – idylka Holywoodskeho filmu”. JA SA PYTAM: “Preco si stanovit ciel zarabat IBA TOLKO?!”
Recnicka otazka: “PRECO SME NATOLKO OBMEDZENY, ZE SI NEVIEME PREDSTAVIT ZIT TO? CO CHCEME, A AKO TO CHCEME?!”
Moja mamka mi neustale tvrdila (aj tvrdi) ze titul je fajn lebo sa na teba ludia budu hned “inak pozerat”. JE mi z toho zle, ked ju pocuvam (s prepacenim). Pracujem 2 roky v systeme, kde titul je vela, ale schopnosti alebo kvalita prace je 0 bodov. Citim sa neprijemne, lebo poznam svoje kvality, ovsem bez titulu doslova vnimam ako som ciastocne odsudzovany, resp. moj nazor je bezpredmetny.
Konecny nazor subjektivny: Skusme ukazat ludom moznosti, a nasledne potom ich nechajme sa rozhodnut..nech sa rozhodnu samy!
Tina
October 28th, 2009 at 1:41 pm
Nahodou som sa dostala k tomuto clanku a neda mi neprispiet ako som si precitala zopar comentov ale hlavne CANDY – ze zamestnavatel da prednost tomu kto ma VS-Titul zasmiala som
ja mam 21r. na VS som nesla a ani o tom neuvazujem rozhodla som sa pracovat a ziskavat skusenosti, prax, ako stracat 5rokov casu kvoli titulu. Clovek moze ziskavat vedomosti aj bez toho aby hnil na skole. Ja som si spravila kurzy AJ + NJ atd. Za tie 2r. som pracovala v 2 firmach a momentalne pracujem v dost znamej spolocnosti(nejdem menovat) do ktorej ked som isla na pohovor bola tam aj slecna(Ing)ktora sa hlasila na tu poziciu kde aj ja a nakoniec ju aj zobrali, ale nie na tu poziciu! tu som ziskala ja. a viete preco? mala som prax, skusenosti a slecna mala iba titul,nulovu prax, ziadne skusenosti iba nevyuzitelne vedmosti ktore v realnom zivote nevyuzije a o 5 rokov starsia slecna mi robi kavu
… ja len tolko..
PetoCs
November 23rd, 2009 at 10:04 pm
Ahoj Tina,
prax, skusenosti a realne znalosti su najdolezitejsie v realnom zivote. Ja osobne vysoku skolu povazujem za uzitocnu, ak ti pomaha sebarealizovat sa, napr. tym, ze studujes oblast, ktora ta naozaj zaujima a ktorej sa chces i v buducnosti venovat. S tym suhlasim s Petom Tothom.
Tiez zastavam nazor, ze studium ma byt prostriedkom a nie cielom.
Simona Ochodnická
December 4th, 2009 at 5:53 pm
No… K viacerým komentárom. To, že ľudia chodia na vysoké školy kvôli titulom je pravda. Aj mienka spoločnosti, že zamestnávatelia uprednostňujú ľudí s titulom. Ale kde to sme, keď nás nezaujíma vzdelanie, ale biflíme sa to, čo na druhý deň zabudneme len preto aby sme dostali o tých pár písmenok k menu? Aby sme dostali viac peňazí? A čo potom? Aby sme si mohli kúpiť jedlo a byt, auto? A čo potom? Potom budeme všetci šťastní? Tí, ktorým ide LEN o titul, sú obyčajní materialisti s chudobným vnútrajškom.
pudleinerova
August 27th, 2010 at 10:29 am
dobrý článok som mamou chlapca, ktorý chodí na vysokú školu, ale určite by s vami súhlasil